Jumaat, 26 Oktober 2018

BBM3410/18: Belum Try, Belum Tau (Melakon).


Pada hari khamis minggu ini iaitu (25/10/2018), saya bersama dengan kawan saya telah menyertai satu persatuan universiti yang bernama Persatuan Zhong Hua Kelas Drama dan Sketch. Aktiviti untuk persatuan ini akan mengadakan pada setiap hari khamis, bermula dari jam 7.30pm hingga jam 10.30pm di Sanggar Bahasa, FBMK.

            Mulai, pengerusi persatuan tersebut telah melakukan senaman bersama dengan kami untuk memanaskan badan. Tujuan memanaskan panas adalah untuk membolehkan kami dapat melakukan sesuatu pergerakan yang agar susah untuk aktiviti yang seterunya.

            Selepas memanakan badan, aktiviti tentang “pergerakan pantas” telah diadakan. Dalam aktiviti ini, kami akan dibahagikan kepada 4 kumpulan dan setiap kumpulan mempunyai sebanyak 7 orang. Tujuan aktiviti adalah untuk melatih pergerakan kami menjadi semakin cepat dan pantas.

            Selepas itu, aktiviti melakon telah diadakan. Pegerusi telah memberi tajuk dan situasi yang menarik kepada setiap kumpulan, dan setiap kumpulan perlula melakon mengikut apa tajuk dan situasi yang diberi oleh pengerusi. Aktiviti ini agar menarik saya kerana ia dapat melatih pergerakan kami secara spontan dan dapat melatih keyakinan dan keberanian kami untuk melakon di depan banyak orang.

Oleh itu, saya berasa sangat gembira dalam aktiviti ini kerana saya dapat mencuba sesuatu banda yang menarik dan saya tidak pernah mencuba pada masa dulu.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan