Khamis, 18 Oktober 2018

BBM3410/18: Baca dan Hafal Je Lah. Pening 2.0


Minggu ini adalah minggu ke-6. Minggu ini juga merupakan minggu peperiksaan untuk semua mahasiswa Universiti Putra Malaysia (UPM). Saya juga tidak dikecualikan. Minggu ini, saya akan mengambil ujian sebanyak tiga kali. Peninglah aku ni.

Dalam semua mata pelajaran, saya amat risau dan takut kursus bahasa perancis. Hal ini disebabkan tahap bahasa perancis yang telah saya ambil adalah tahap dua. Dalam tahap dua, banyak perbendaharaan kata perlu kami belajar. Bukan itu sahaja, banyak sebutan yang perlu kami sebut dengan betul dan jelas. Inilah amat sukar untuk saya.

Walaupun saya amat risu dan takut mata pelajaran ini, tapi saya tetap nak ambil ujian ini. Oleh itu, cara mengatasi emosi negatif saya adalah belajar dan membuat ulangkaji dengan cukup dan berkesan. Saya akan menggunakan sebanyak 30 minit untuk membuat ulang kaji mata pelajaran ini. Oleh itu, saya sangat berharap mata pelajaran ini saya boleh mendapat keputusan yang baik.



BBF 2402

Tiada ulasan:

Catat Ulasan